Författare Ämne: Hund som dreglar  (läst 4960 gånger)

obelicious

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
    • E-post
Hund som dreglar
« skrivet: 2008-08-08 13:45:38 »

Jag har en irländsk röd setter som är 1,5 år. Han dreglar väldigt mkt och det är inte så trevligt när han ruskar sig och dreglet far kors och tvärs på allt som kommer i dess väg... Vet ngn vad detta kan bero på?

Mvh Jessica och Obelix (hunden)
Loggat

jackie

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
    • E-post
Hund som dreglar
« Svar #1 skrivet: 2008-08-20 07:44:15 »

Tänker på att många raser som dreglar mycket har hängiga läppar. Har din setter det?
Annars så har jag hört att de kan ha något problem i munhålan eller ont i halsen om de dreglar onormalt mycket.  
Loggat

obelicious

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
    • E-post
Hund som dreglar
« Svar #2 skrivet: 2008-08-20 13:45:11 »

Hej!

Jag har också hört att hundar som dreglar kan ha ngt problem i munhålan, saken är den att om det skulle vara ngt sådant så tycker man ju att det borde märkas på andra sätt också? Han äter och tuggar som vanligt och är som han brukar annars, men jag får väl be veterinären ta en titt på det vid tillfälle. Han verkar som sagt inte vara påverkad av det nämnvärt, mest för omgivningens skull det är lite jobbigt ibland. Träffade på en settertik en dag vilken tydligen också dreglade i vissa situationer ex. vid stress etc. Min andra setterhane dreglar knappt alls... Har också tittat så det inte har fastnat ngt mellan tänderna på honom men kan inte se ngt alls.
Loggat

© Hundstunden - Kontakta oss för Annonsering, Information eller Synpunkter

Tack till Stock.xchng för fria bilder