Författare Ämne: åksjuka  (läst 5128 gånger)

zak

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
    • E-post
åksjuka
« skrivet: 2007-06-20 22:44:51 »

Hej allihopa.Jag vill ha hjälp angående min ettåriga jackrussel tik.Varje gång jag åker bil eller båt, så kräks hunden.Kan någon lämna ett tips hur jag skall göra?mvh Zak
Loggat

Iberis

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
    • E-post
åksjuka
« Svar #1 skrivet: 2007-09-06 20:40:18 »

Hej Zak! Kör kort-korta turer, helst varje dag med hunden så att den vänjer sig. Det brukar växa bort detta med åksjuka, precis som hos barn. Om det inte går över finns det åksjuketabletter att ge hunden, för långresor och dylikt. Ring veterinär i så fall, på apoteket vet de inte mycket fast de skryter med att de ska bli bättre på djur
Hälsningar Iberis
Loggat

zak

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
    • E-post
åksjuka
« Svar #2 skrivet: 2007-09-24 20:48:44 »

Hej Iberis
Precis som du skrev så växte det faktiskt bort under sommaren. Nu är det riktigt roligt att åka både bil och båt med henne.
Tack för ditt svar, hälsningar Zak
Loggat

Tibbe

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
    • E-post
åksjuka
« Svar #3 skrivet: 2007-12-28 12:57:51 »

Hej!

Jag har en Jack Russell tik som är åksjuk.
Trots en massa små åkturer har det inte hjälpt.
Men har upptäckt att det blir skillnad beroende på var i bilen hon färdas. Numera får hon ligga längst bak i bilen. (Vi har en kombi.) Där har hon mått mycket bättre.
Hälsningar Tibbe
Loggat

Indrabus

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
    • E-post
åksjuka
« Svar #4 skrivet: 2008-01-06 19:22:50 »

Tråden är väl inte så aktuell längre  ;)  men om det är någon annan som läser så brukar det ju ibland hjälpa om hunden får ligga i en bur eller ganska trångt så att den inte far runt så dant i bilen.  
Loggat

sveningvars

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
    • E-post
åksjuka
« Svar #5 skrivet: 2008-01-08 22:45:19 »

Hej!Det finns något som heter "serene um"Detta är ett helt och hållet hälsopreparat så det är absolut inte farligt.Jag vet ett flertal hundägare som har haft det i syfte att bryta denna inre stress som kan bli av att hunden fattar att nu skall det bli bilåkning.Följ precis föreskriften som står på paketet så fungerar det bra.Kostar runt 100 kronor och finns i välsorterade djurtillbehörsbutiker runt om i landet.
Lycka till
Loggat

Tibbe

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
    • E-post
åksjuka
« Svar #6 skrivet: 2008-01-09 08:53:07 »

Hej!

Vill bara tillägga att man får se upp vad man ger till hunden om man e på väg till Tävlingar eller utställningar då många preparat anses som doping.

Annars finns det ju åksjukemdel som fungerar jättebra på både hundar och människor med åksjuka.

//Tibbe
Loggat

jamesmars

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
    • E-post
SV: åksjuka
« Svar #7 skrivet: 2020-02-02 04:51:18 »

Lyssna, vän, om du vill göra långa resor, skulle jag råda dig att spara din bil och dina pengar, eftersom du måste betala för bilunderhåll. Det är bättre att uppmärksamma hyra bil gran canaria, för med den här tjänsten kommer du inte att kunna betala för förbrukningsvaror och den här tjänsten kommer du att kunna hitta en bil för varje smak och färg.
Loggat

© Hundstunden - Kontakta oss för Annonsering, Information eller Synpunkter

Tack till Stock.xchng för fria bilder