Författare Ämne: Ny här..  (läst 2997 gånger)

Spanielmatten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
    • E-post
Ny här..
« skrivet: 2008-01-03 23:15:55 »

Hej.

Är en glad Ume-bo som just hittat hit. Har två spaniels, en jaktcocker som tränas och har startats på jaktprov och som jag även ska prova utbilda till räddningshund. Jag har också en E springer spaniel som tränas i lydnad (och tävlas lite) men som också ska få prova på lite jakt (dock på klövvilt). Min tid ägnas mest till hundarna, min utbildning och mitt jobb som djurskötare.

Hoppas på ett trevligt forum.. :-)  
Loggat

Co(o)llie(aste) colliebrudarna

• Gäst
Ny här..
« Svar #1 skrivet: 2008-01-04 01:02:40 »

Hejsan!
Även jag har just hittat hit och när jag såg rubriken spanielmatte förstod jag direkt. Jag bor i Gammelstad och har två collietjejer som för övrigt hälsar till sina spanielkompisar i Umeå.
Loggat

Indrabus

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
    • E-post
Ny här..
« Svar #2 skrivet: 2008-01-04 17:17:24 »

Hej Hej! Jag blev medlem idag och bor för närvarande oxå i Ume. Pluggar hund såklart. Labbe är min ras som jag kör lite allt möjligt med. Lydnad, bruks o jakt. Men nu vet jag vem jag ska fråga om jag får jaktproblem i alla fall, även om det inte ser precis likadant ut.  ;) Verkar bli ett mysigt forum det här. Hoppas på att finna några hundtokar som jag #ler#
Loggat

sveningvars

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
    • E-post
Ny här..
« Svar #3 skrivet: 2008-01-06 21:12:18 »

Hej!Gunilla heter jag och hittade denna sidan för  några dagar sedan.Det verkade vara en "vänlig"Hundsida så jag tyckte att det var roligt att gå med.jag har en cremefärgad länghårig schäferkille på 7½ år och jag bor i Lerum som ligger i Västragötalands län som ligger ca 2 mil norr om Göteborg.Hoppas att vi kan utbyta erfarenheter med varandra och komma medråd för dom som behöver.Trevlig söndagskväll.
Loggat

Tibbe

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
    • E-post
Ny här..
« Svar #4 skrivet: 2008-01-14 19:25:13 »

Hej!

Camilla heter jag. Har varit medlem ett tag :D
Har tre hundar. En Spansk gatuhund via ADA, En omplacerad Jack Russell tik och har nyligen blivit fodervärd till en underbar liten Tibetansk Spaniel tjej
Uppfödaren till denna lilla tjej e helt underbar o seriös.
Denna hemmsida är mycket trevlig. Erfarna hundägare o icke sådana. Men det ligger på en Trevlig nivå o jag trivs här!  :D  
Loggat

Spanielmatten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
    • E-post
Ny här..
« Svar #5 skrivet: 2008-01-15 23:12:34 »

QUOTE (Co(o)llie(aste) colliebrudarna @ 2008-01-04 01:02 )
Hejsan!
Även jag har just hittat hit och när jag såg rubriken spanielmatte förstod jag direkt. Jag bor i Gammelstad och har två collietjejer som för övrigt hälsar till sina spanielkompisar i Umeå.

Hej hopp...

Så du har hittat hit...  :P Skojigt..

"Grabbarna" hälsar tillbaka såklart...  :D  
Loggat

sollan

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
    • E-post
Ny här..
« Svar #6 skrivet: 2008-02-17 00:25:57 »

Hittade hit via lite surfande på lokalklubbarna runt mig...har idag varit och testat möjligheten träna agility till våren med min lilla cairnterrier-tik, 21 mån gammal - vi klarade inte intagningsprovet - hon blev alldeles för mycket till sig av alla hundkompisar, människor och dofter - så hon stack och struntade totalt i att lyssna på mig när jag försökte återkalla henne till verkligheten...
Så nu har jag bestämt mig: slut på kursande! I fortsättningen tränar vi på egen hand - dvs leker oss fram genom livet - lite spår i skogen, lite hopp och kryp och mkt promenader och bus med glada kompisar i kvarteret.
Sollan
Loggat

© Hundstunden - Kontakta oss för Annonsering, Information eller Synpunkter

Tack till Stock.xchng för fria bilder