Författare Ämne: Träna "gå fot"  (läst 3624 gånger)

LucysLillMatte

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Träna "gå fot"
« skrivet: 2011-07-14 14:05:44 »

Hej! Jag är stolt ägare till lilla phalenevalpen Lucy! Älskar att träna med henne!  :) Har nu tränat att gå fot med henne. Brukar leka med henne först för att "fylla på batterierna"! Jag avbryter sedan leken och ignorerar henne medan jag går en bit ifrån! Hon ska då komma upp på min vänstra sida! Hon är väldigt lättlärd, så det tog inte länge förrän hon kunde så långt. Men nu har hon, så fort jag avbryter och går iväg, börjat bita och hoppa upp på mina bakben! När jag sedan stannar håller hon på så en stund för att sedan komma upp på min vänstra sida! Poängen är ju att jag ska ignorera henne totalt, så jag kan ju inte säga nej när hon gör som hon gör! Har iallafall försökt puffa lite försiktigt när hon gör så! Har någon nån idé, hur jag ska göra för att få henne att sluta? Tacksam för svar!  :)
Loggat

jackie

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
    • E-post
SV: Träna "gå fot"
« Svar #1 skrivet: 2011-07-20 23:56:16 »

Låter som en väldigt bra träningsmetod som du håller på med.
Men det där med att hon hoppar - det bästa är väl som du gör att ignorera henne totalt.
Men kanske det hjälper om du ger henne en godbit när hon kommer upp på din vänstra sida. Då kommer hon kanske inte ha tid att busa utan istället skynda sig så att hon får sin belöning.
Loggat

LucysLillMatte

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
SV: Träna "gå fot"
« Svar #2 skrivet: 2011-08-10 07:03:16 »

Tack, det låter som en bra ide! Ska prova det! Tack så mycket!  :)
Loggat

© Hundstunden - Kontakta oss för Annonsering, Information eller Synpunkter

Tack till Stock.xchng för fria bilder