Författare Ämne: Treibball  (läst 7912 gånger)

maria&snobben

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
    • E-post
Treibball
« skrivet: 2007-12-28 13:17:11 »

Jag har gått en kurs i Treibball, som går ut på att man ska valla yogabollar istället för levnade boskap. Det roliga är att man inte måste ha en vallhund, utan alla raser kan fungera alldelses utmärkt. Jätte kul. Jag personligen gick den kursen för att det verkade spännande och helt nytt. Även för att jag inte har någon möjlighet att ha någon boskap att träna vallning på, men vill att min hund ska få använda vallegenskaperna ändå! Så festligt! Vi vallar med basketbollar och det funkar jätte bra! tack för ordet.
« Senast ändrad: 2008-01-12 22:04:36 av maria&snobben »
Loggat

Tibbe

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
    • E-post
Treibball
« Svar #1 skrivet: 2007-12-28 13:22:31 »

Det där lät kul.
Har du mer info om det?

Hälsningar Tibbe
Loggat

susa534530

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
    • E-post
Treibball
« Svar #2 skrivet: 2007-12-28 13:26:38 »

Maria det låter roligt, slog på Google men hittade ingen mer information i ämnet. Var gick du kursen? Hur går det till? Finns det något att läsa?
Loggat

maria&snobben

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • E-post
Treibball
« Svar #3 skrivet: 2008-01-12 21:27:45 »

QUOTE (Tibbe @ 2007-12-28 13:22 )
Det där lät kul.
Har du mer info om det?

Hälsningar Tibbe

hej tibbe
måste tyvärr säga att jag stavat fel det ska vara treibball hur som hellst så är det verkligen jätte kul. gå in på www.freewebs.com/treibball så kan du läsa mer. hon som hade kursen jag gick har skrivit all info på hemsidan! är du intresserad så hör gärna av dig här igen!

tack/maria
Loggat

maria&snobben

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • E-post
Treibball
« Svar #4 skrivet: 2008-01-12 21:33:01 »

QUOTE (susa534530 @ 2007-12-28 13:26 )
Maria det låter roligt, slog på Google men hittade ingen mer information i ämnet. Var gick du kursen? Hur går det till? Finns det något att läsa?

hej jag har ju stavat fel det ska vara treibball så blir det när man skriver för fort mer info kan du se på www.freewebs.com/treibball

jag gick kursern via hjo och tidaholms brukshundklubb! du hittar info på hemsidna jag skrev omhur det går till det finns olika övningar jätte kul undrar du mer så hör gärna av dig hit igen! tack/maria o snobben
Loggat

lottiz

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
    • E-post
Treibball
« Svar #5 skrivet: 2008-05-03 14:52:57 »

Jag hittade en annan sida om det där det är lite mer ingående förklarat: http://www.treibball.tk/' target='_blank'>Treibball.tk

Verkar riktigt fräckt tycker jag!
Loggat

maria&snobben

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • E-post
Treibball
« Svar #6 skrivet: 2008-05-25 22:54:51 »

JAg kan inte svara för den informationen. Det jag vet är att en vän till mig står för info på www.freewebs.com/treibball. Mycket handlar om sunt förnuft. Man måste utgå från vilken hund man har och att alltid ha roligt.  :D  
Loggat

© Hundstunden - Kontakta oss för Annonsering, Information eller Synpunkter

Tack till Stock.xchng för fria bilder