ja.då går vi vidare när hunden fattar. det räcker att den förstå grejen så få man snabbt gå över till nästa grej för detta är ju inte det du vill att hunden ska göra så man måste gå vidare till det du vill uppnå.
Du få sitta så precis så som förut med leksak i äna handen och godis i den andra..och försök titta på saken/leksaken som du håller inte på hunden. försök inte SJÄLV sätta den i munen på hunden, hon ska ta den själv..du behöver kanske röra lite på den...(röra lite så man få uppmärsamhet inte vifta och leka

) så fort leksaken kommer i kontakt med tänderna så belöna du(här är klicker bra)...sen går du över til att hon få i den hela i munen.MEN!!!
Belöna ALDRIG om hon ta den och spottar.
du kan va snabb där och ta den innan hon hinner att spotta ut. Bättre att avstå belöna än belöna när hon har gjort fel...när hon har spottat ut den själv kan detta va Jätte svårt at få bort.Gör detta rätt från börja.
Och kör inte detta mer än non gång bara annars kommer hon tycka att detta är jobbit. jag har kört med min bara tills han nu håller i apportbocken ca 10-15 sek det ta tid nu i början. jag vill att min vovve ska tycka detta är kul så jag ta ut apportbocken bara ca 2 gånger i veckan i ja...10min.. så han inte tröttna. varje gång jag ta ut den så blir han helt överlycklig

...den betyder massa gott och massa kul.