Som tidigare nämnts så behöver nog du som "flockledare" gå in och visa att hon inte behöver "ta ansvar och tala om" när det kommer någon!
Hade nästan samma problem med min hund, dock inte skällande men så fort det kom nån så sprang han dit och knockade dem för att han blev som en studsboll...
Jag gjorde såhär att så fort dörrklockan plingade så kommenderade jag "sitt" en bit ifrån dörren och där fick han sitta och vänta tills gästen kommit in och stängt dörren och matte och husse hade hälsat osv. Sen fick han komma fram och hälsa, oftast hade han då även lugnat ner sig såpass mkt så det blev ett lugnt hälsande utan hoppande!
Nu sätter han sig direkt på sin plats, och väntar på "Varsågod", när dörrklockan plingar!
Kvarsittandet kräver kanske lite träning innan hon sitter kvar men stanna gärna ganska nära henne i början så är det lätt att sätta ner henne igen om hon skulle resa sig och även att belöna med en godbit om hon är tyst! Det kräver säkert en del tid och tålamod men är du bara konsekvent och inte belönar ens det minsta lilla boffande så är jag säker på att du kommer att ha en tyst och lugn tjej mot besökare om nått år!
Låna in grannar, vänner och bekanta och träna med i början för att få mer kontrollerade situationer utomhus och ha samma sittplats varje gång så att hon såsmåningom får en trygg plats där hon sätter sig! Lycka till!