Författare Ämne: Vad tycker ni om Barbro Börjesson?  (läst 8572 gånger)

svarteorm

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
    • E-post
Vad tycker ni om Barbro Börjesson?
« skrivet: 2009-02-19 22:57:26 »

Hej
Vad tycker ni om Barbro Börjessons metoder? Hon syns ju en hel del i TV - men jag tycker att hennes metoder många gånger är väl hårda mot hunden.
Eller är det jag som är mesig tycker ni?
Loggat

idas

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #1 skrivet: 2009-02-21 01:05:03 »

Jag tycker att Barbro har jätte mycket bra idéer och hon får verkligen ordning på hundarna.
Och så uppfostrar hon ju ägarna också !
Många daltar med hundarna och förstår inte att de måste ha en riktig ledare.
Loggat

Prickigahunden

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #2 skrivet: 2009-05-07 23:48:53 »

Det finns moderna metoder som fungerar alldeles utmärkt utan att hunden ska tryckas ner och hållas nedtryckt. Ledarskap bygger på tillit och respekt  - BB ägnar sig åt ren dominans.  
Loggat

Morris

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #3 skrivet: 2009-11-20 14:05:55 »

Hej

Jag tycker att hon har väldigt enkla lösningar på svåra
problem. Använder inget våld. Att kasta påsar och koppel
i backen eller i hundens närhet, gör ju bara att beteendet bryts, genom att hunden tycker att händelsen var obehaglig.

Enkelt och smärtfritt

/hundvän
Loggat

fyratassar

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #4 skrivet: 2010-03-09 17:26:49 »

Jag tycker att hon är sådär, bra metoder och råd till ägarna, men har ni tänkt på att om man trycker ner och håller ner hunden (särskilt om det är en valp) så kan beteendet bli värre eftersom hunden kan känna sig trängd och börja försvara sig mot ägaren. Tillslut kanske det slutar med ett bett och det stärker ju knappast relationen eller lär hunden någonting nödvändigt. Det kanske funkar med hundpsykologer och sådna men de är ju utbildade och vet exakt hur man gör. För dom ser det proffsigt och enkelt ut och varför skulle man ta med ett program där en hundpsykolog misslyckas med hunden? Det funkar på många hundar men på många misslyckas det även på.
Jag ska uppfostra min med andra metoder som är SÄKRA och som man inte tar en chansning på hur det kan sluta. Jag råder er att göra samma sak för sådna osäkra metoder är inte alltid att lita på. Ursäkta för det långa inlägget nu men jag är uppvärmd i fingrarna efter lite pianospel :D Ha det gott!
Loggat

Fatal error: require_once(): Failed opening required 'inc/geoip.inc' (include_path='.:/usr/local/php53/lib/php:/storage/content/72/176772/pear/php') in /storage/content/72/176772/hundstunden.se/public_html/inc/footer.php on line 12